Już 16 marca startuje we Wrocławiu druga edycja KONgresu – spotkania organizatorów imprez fanowskich. To trzydniowe wydarzenie skierowane do twórców konwentów i festiwali fantastycznych, które coraz liczniej odbywają się w całym kraju. Organizatorzy zapowiadają program wypełniony wykładami, warsztatami i dyskusjami, które mają pomóc w profesjonalizacji pracy i wymianie doświadczeń między uczestnikami. Impreza odbędzie się głównie w Dolnośląskiej Biblioteki Publicznej na wrocławskim Rynku.

Trwający trzy dni KONgres planowany jest jako przestrzeń do wymiany doświadczeń i myśli dla osób zaangażowanych w kreowanie polskiej kultury konwentowej, zarówno koordynatorów wydarzeń, jak i osób zajmujących się drobnymi wycinkami w zespołach organizacyjnych. W programie – który zostanie opublikowany wkrótce – znajdą się warsztaty (pisania notek prasowych, występowania przed kamerą), panele z udziałem specjalistów (dyskusja o tworzeniu i finansowaniu małych imprez), otwarte dyskusje i sesje pytań do ekspertów (o organizowaniu konkursów cosplay, odpowiedzialności prawnej organizatorów).

Ważnym elementem podnoszenia wiedzy uczestników jest tworzona na tę okazję publikacja KONteksty, zawierająca poszerzoną wiedzę szkoleniową o poszczególnych elementach organizacji wydarzeń kulturalnych. Jest ona już dostępna do kupienia w przedsprzedaży oraz na samej imprezie w cenie 10 zł.

Organizatorami wydarzenia są wrocławskie instytucje kultury – Centrum Kultury „Zamek” oraz Dolnośląska Biblioteka Publiczna przy wsparciu Związku Stowarzyszeń Fandom Polski. KONgres wspiera również Stowarzyszenie Druga Era z Poznania. Dzięki współpracy z Muzeum Miejskim Wrocławia oficjalne otwarcie imprezy 16 marca odbędzie się w Sali Wielkiej wrocławskiego Ratusza. W tym historycznym pomieszczeniu zorganizowana zostanie również debata na temat „Wpływu wolontariuszy na instytucje kultury”. Start o godzinie 18:00.

Wstęp na KONgres jest bezpłatny, organizatorzy jednak zachęcają do zakupienia akredytacji, które pozwalają na wcześniejszą rezerwację miejsc na wybranych punktach programu.

Więcej informacji na FB wydarzenia
Akredytacje można kupić poprzez system biletyna.pl

Kategorie: PROMOCJA