Piątek / Sobota / Niedziela

Piątek:

14:00

Nazwa: [WYKŁAD] Testowanie gier czyli jak robić to, co się kocha i brac za to ogromne pieniądze?
Prowadzący: Wojciech Becla z Vivid Games
Rozpoczęcie: 14:00
Czas trwania: 55 min
Sala: 302
Opis: Pogadanka różnych życiowych prawdach z punktu widzenia testera.

15:00

Nazwa: [WYKŁAD] Planowanie i tworzenie wątków detektywistycznych
Prowadzący: Marcin Piwek
Rozpoczęcie: 15:00
Czas trwania: 55 min
Sala: 205
Opis: Zastanawialiście się może jak dobrze zaplanować sesję, a może i nawet kampanie detektywistyczną? A może jak podejść do sprawy bez większego przygotowania? Na tej prelekcji będziecie w stanie dowiedzieć się jak stosując (choć nie zawsze) sprytne zagrywki fabularne można stworzyć ciekawy wątek detektywistyczny lub kryminalny.

Nazwa: [WYKŁAD] Do czego ten system?
Prowadzący: Sebastian Stryjak
Rozpoczęcie: 15:00
Czas trwania: 55 min
Sala: 203
Opis: Prelekcja o rozpoznawaniu na podstawie zasad do jakich konwencji i stylów gry naprawdę nadaje się dany system RPG. Także o ‚houserulach’ i kiedy lepiej zacząć szukać systemu dedykowanego danej konwencji.

16:00

Nazwa: [WYKŁAD] Prowadzenie gier RPG bez scenariusza
Prowadzący: Pablo
Rozpoczęcie: 16:00
Czas trwania: 55 min
Sala: 203
Opis: Bardzo popularnym podejściem do grania w gry RPG jest to że Mistrz Gry musi sam w odosobnieniu wykonać lwią część pracy przygotowując scenariusz, NPCów, wątki poboczne, momenty krytyczne, wydarzenia i potwory. Podczas gdy gracze mają przyjść na sesję, rzucać kostkami i zabijać orki, za co dostaną swoje 90PD. Dla Mistrzów Gry często stresujące jest kiedy gracze wychodzą poza schemat, lub kiedy mają przyjść na sesję nie mając wszystkiego dopiętego na tip top.
Na prelekcji zaprezentuję wam sposoby na prowadzenie bez przygotowanego scenariusza, zaczynając na czystej improwizacji lub metodzie bąbelkowej lub operowaniu na zagrożeniach. Przedstawię narzędzia i porady wspomagające improwizację oraz jak poradzić sobie kiedy drużyna się rozejdzie. A wszystko to pod hasłem “Play to find out what happens.”

17:00

Nazwa: [WYKŁAD] Adventurers League i granie online, czyli jak udało nam się połączyć dwa fenomeny RPG-owe.
Prowadzący: Marcin Piwek
Rozpoczęcie: 17:00
Czas trwania: 85 min
Sala: 203
Opis: Format grania w gry fabularnie o nazwie organized play, a w szczególności jego odmiana – Adventurers League, staje się co raz popularniejszy w Polsce i na świecie. Pozwala on na bezbolesne zagranie jednostrzałowych przygód bez większych przeszkód tą samą postacią w dowolnym miejscu, gdzie tego typu rozgrywki się odbywają, w tym przez sieć. Granie w gry fabularne online staje się coraz bardziej popularne ze względu na oszczędność czasu i pokonywanie barier dystansowych. W internecie dostępnych jest sporo narzędzi ułatwiających tego typu rozrywkę. Podczas prelekcji dowiesz się, jak wykorzystaliśmy oba te elementy, aby stworzyć Ligę Poszukiwaczy Przygód Online.

19:00

Nazwa: [WYKŁAD] Scenariusze do RPG
Prowadzący: Witold Krawczyk (konkurs Quentin)
Rozpoczęcie: 19:00
Czas trwania: 55 min
Sala: 205
Opis: Gotowe scenariusze, pisane samodzielnie przygody lub improwizacja. Co wybrać? Po czym poznać dobry scenariusz? Jak stworzyć przygodę pełną emocji? A kiedy już ma się scenariusz, co zrobić, żeby przełożył się na niezapomnianą sesję? Prelegent, ubiegłoroczny zwycięzca Quentina, konkursu na najlepszy scenariusz do RPG, ma za sobą wiele niezapomnianych przygód. Chociaż niektóre wolałby zapomnieć. Opowie, co mu się sprawdziło, a co nie. Będą triki, techniki, porady, anegdoty i monstrualny dziobak.

20:00

Nazwa: [WARSZTATY] Warsztaty Postaci Niezależnych – Tworzenie i odgrywanie
Prowadzący:Janusz Wiśnia
Rozpoczęcie: 20:00
Czas trwania: 85 min
Sala: 205
Opis: Postać Niezależna (BN/NPC) to nie tylko ktoś, kto sprzeda trochę chleba, uleczy w świątyni czy zaproponuje misję. Warsztaty pozwolą przygotować każdemu Postacie Niezależne, które będą pomagały osiągnąć zamierzony przez Mistrza Gry cel – od barwnego tła, poprzez rywali i sojuszników, aż do tajemniczych i wzbudzających ciekawość person.

21:00

Nazwa:[WYKŁAD] Jak być lepszym graczem w RPG
Prowadzący: Szymon “Igieu” Ilnicki
Rozpoczęcie: 21:00
Czas trwania: 55 min
Sala: 107
Opis: Nie masz pomysłu na imię dla postaci? Nie wiesz co zrobić, by Twoja postać była grywalna, interesująca i zapadała w pamięć nawet lata po skończeniu kampanii? Masz odwieczne pretensje do MG za to, że coś w RPG nie działa, z Ty w sumie nie wiesz co? Przyjdź i posłuchaj o tym dlaczego to właśnie gracze są najważniejszą częścią tej gry i to właśnie od nich w dużej mierze zależy sukces Waszych spotkań.

Sobota:

10:00

Nazwa: [WYKŁAD] Wstęp do Character Designu – Knowledgeshare
Prowadzący: Magdalena Krasucka
Rozpoczęcie: 10:00
Czas trwania: 115 min
Sala: 302
Opis: Jesteś początkującym artystą i chciałbyś zostać animatorem, concept artystą lub ilustratorem?
Na pewno potrzebne Ci będą solidne podstawy Character Designu. Dowiesz się, jak tworzyć
wiarygodne postacie, które będą wpasowywały się w uniwersum Twoich kreacji. Nauczysz się, jak
nadając postaciom odpowiedni wygląd możesz łatwo przekazać odbiorcom historię, którą chcesz opowiedzieć,
ale również dowiesz się, jak unikać podstawowych błędów, które zdarzają się także niejednemu profesjonaliście.
A jeśli uważasz, że character design nie jest Ci obcy, przyjdź i podziel się wiedzą z innymi!

15:00

Nazwa: [WYKŁAD] Nowe technologie w służbie gier planszowych
Prowadzący: Krzysztof „Szafa” Szafrański
Rozpoczęcie: 15:00
Czas trwania: 55 min
Sala: 204
Opis: Coraz częściej twórcy gier z różnych platform wymieniają się doświadczeniami i przenoszą swoje doświadczenia w projektowaniu na inne media.
Opowiem Wam o ciekawych zastosowaniach technologii mobilnych i multimedialnych w ostatnio wydawanych grach planszowych, zarówno tych szczególnie ciekawych i udanych, jak również o śmiesznych i nieudolnych.

16:00

Nazwa: [WYKŁAD] Jaki jest koń każdy widzi
Prowadzący: Alina „Róża” Janiak
Rozpoczęcie: 16:00
Czas trwania: 55 min
Sala: 106
Opis: Czy warto zawracać sobie głowę takimi rzeczami jak pole widzenia konia? Albo czy kura wędrująca z drużyną niesie jakieś korzyści? Jakiekolwiek kierują Tobą pobudki, zapraszam! Opowiem o zwierzętach dużych i tych całkiem małych. A także o ciekawostkach, które możecie wykorzystać w tworzeniu swoich pupili lub mutacji. W końcu krowa nie zawsze pada od uroków. Czasem to tylko sraczka

20:00

Nazwa: [WARSZTATY] Warsztaty tworzenia gier scenariuszowych
Prowadzący: Karol “Zbój” Grzesica”
Rozpoczęcie: 20:00
Czas trwania: 115 min
Sala: 17
Opis: Twoja drużyna dostaje się do podziemnego kompleksu w celu wykonania misji – czy pójdziecie najpierw włączyć zasilanie? Jesteście grupą naukowców, która planuje bunt przeciwko swoim mocodawcą – zaczniecie od wykradnięcia broni czy odcięcia dostępu do swoich kwater? W szeregi oddziału wkradła się zdrada – wybierzecie cierpliwe czekanie czy zaczniecie działać by zdemaskować spiskowca?
Centrum Gier Fabularnych Furia i Pandora zapraszają na luźne warsztaty, gdzie w zabawny sposób spróbujemy krok po kroku przebrnąć przez poszczególne etapy tworzenia scenariusza do gry na żywo. Porozmawiamy o potencjalnych problemach i sprawdzonych rozwiązaniach. Jeśli masz bujną wyobraźnię, lubisz tworzyć questy i zadania dla innych oraz jesteś fanem twardego militarno-naukowego Si Fi ten punkt programu jest właśnie dla Ciebie.

21:00

Nazwa: [WYKŁAD] Spotkanie z wydawnictwem Rebel
Prowadzący: Wojciech „WC” Chuchla, Krzysztof „Szafa” Szafrański
Rozpoczęcie: 21:00
Czas trwania: 55 min
Sala: 204
Opis: Opowiemy Wam o naszych zapowiedzianych nowościach i o tym jak wygląda nasz codzienna praca w wydawnictwie. Spotkanie będzie okraszone anegdotami Wojciecha „WC’ta” Chuchli i wymądrzaniem się Krzysztofa „Szafy” Szafrańskiego.

Niedziela:

11:00

Nazwa: [WARSZTATY] Co zrobić jeśli mam już dobry pomysł na grę? – o procesie wydawniczym gry planszowej
Prowadzący: Krzysztof „Szafa” Szafrański
Rozpoczęcie: 11:00
Czas trwania: 55 min
Sala: 302
Opis: No właśnie, czy sam pomysł wystarczy? Jak szybko robić prototyp jako korzystać z testów? Czy zamawiać ilustracje sam, czy czekać na znalezienie wydawcy? O co chodzi z szukaniem fabryki i dlaczego gry są takie drogie na półkach?
Komu potrzebny jest ten cały crowdfunding? Więcej pytań będziecie mogli zadać mi w czasie spotkania, ponadto zapraszam zabierzcie swoje prototypy i pokażcie mi na żywo.

Nazwa: [WYKŁAD] Gracz to też klient. Jak wyjść naprzeciw jego oczekiwaniom?
Prowadzący: Magdalena Górska-Biegańska
Rozpoczęcie: 11:00
Czas trwania: 55 min
Sala: 107
Opis: Prelekcja poświęcona dobrym praktykom Customer Supportu oraz temu, jak uszczęśliwić gracza i dlaczego czasem jest to niemożliwe, ale nie należy się poddawać.

13:00

Nazwa: [WYKŁAD] O immersji w pełnej wersji
Prowadzący: Radosław „Archival” Skonieczny
Rozpoczęcie: 13:00
Czas trwania: 115 min
Sala: 107
Opis: „To gdzie my jesteśmy?” i „To my go znamy?” to pytania, które potrafią wyprowadzić z równowagi każdego MG. Na tej prelekcji podzielę się z wami trikami na przykucie uwagi waszych graczy oraz przemienienie waszych sesji w przesiąknięte klimatem i pełną paletą emocji niepowtarzalne i niezapomniane przygody.

14:00

Nazwa: [WYKŁAD] PBF, co to jest i jak się w to gra
Prowadzący: Piotr „Harry” Szwajka
Rozpoczęcie: 14:00
Czas trwania: 55 min
Sala: 302
Opis: PBFy przyciągają nieustannie setki graczy, którzy spędzają całe godziny na stukaniu w klawiaturę. Wiele osób wciąż jednak nie ma pojęcia co to jest i jak się do tego zabrać. Dlatego właśnie

15:00

Nazwa: [WYKŁAD] Inspirujące inspiracje
Miejsce: Sala 413
Rozpoczęcie:15:00
Czas trwania: 55 min
Prowadzący: Kamil Jaraszek
Opis: Kreatywność jest niczym nieskończony ocean, z którego wynurzają się pomysły i koncepty, albo jak rzeka przepływająca przez umysł przynosząc genialne idee. Każda jednak rzeka może wyschnąć jeśli zabraknie dopływów czy opadów deszczu. Dlatego warto zastanowić się jak dbać o właściwe zasilanie kreatywności i nawozić ją by nigdy nie wyschła. Skupimy się na rpgach

Nazwa: [WYKŁAD] Słówko o kreowaniu postaci
Miejsce: Sala 107
Rozpoczęcie:15:00
Czas trwania: 55 min
Prowadzący: Yassamet
Opis: Zapisałeś się na swoją pierwszą sesję RPG i nie wiesz, jak zrobić postać? Zapisałeś się na swoją dziesiąta sesję RPG i wciąż wkurzają cię błędy u innych w postaciach? Prelekcja łączona z dyskusją, wszystko o cechach charakteru, wyglądzie, podejściu do kultury i (jeśli są) interpretacji własnych statystyk. Jak zrobić postać, by miała sens – oto nasze pytanie.

16:30

Nazwa: [WYKŁAD] Kontinuum Fallouta a retcon
Prowadzący: Tomasz “Antura” Wikland
Rozpoczęcie: 16:30
Czas trwania: 55 min
Sala: 413
Opis: Czy następujące po sobie części Fallouta tworzą spójną całość? A może jest to tylko wybiórcze i emocjonalne spojrzenie fanów? Jak bardzo nowa generacja od Bethesdy wpłynęła na trend zmian? Czy może już same oryginalne części wchodziły w schizofreniczny konflikt? Zapraszam w zagłębienie się w lore, by odnaleźć stałe i elementarne fundamenty serii.

16:30

Nazwa: Groza w RPG czyli skąd brać inspiracje do Zew Cthulhu.
Prowadzący: Marek Kozłowski, Gawędy Imperium
Rozpoczęcie: 16:30
Czas trwania: 55 min
Sala: 203
Opis: Groza w RPG czyli skąd brać inspiracje do Zew Cthulhu.